2020. november 6., péntek

Bemutatjuk a Magyar ITF Szövetség Felügyelőbizottságának tagját, Ács Sánta Imre VI.Dan Mestert


🎙 Kicsit személyesen kezdve, mesélnél pár szót magadról? A taekwon-do-n kívüli életedről? 

➡️ A családomból a 13 éves fiam, aki szintén taekwon-dozik, most kék öves. 

Szakmámat tekintve pénzügyi területen dolgozom, Ügyvezetője vagyok a saját tulajdonú könyvelő irodánknak. Non-profit szervezeteknél vagyok pénzügyi vezető. Eredeti végzettségem élelmiszeripari gépészmérnök, később lettem közgazdász, mérlegképes könyvelő. 

🎙 Mióta életed része a taekwon-do, mikor, hol, kivel kezdted?

➡️Szegeden kezdtem 1982. október 10.-én. Emlékszem a dátumra, mert nagyon fontos nekem. Sokat olvastam Lindáról (Görbe Nóra), néztem a Star üdítő reklámját, ahol egy fekete öves mester téglafalat tört össze, és égő deszkákból csinált tűzifát. Elkezdtem a cselgáncsot, 1976-tól ’79-ig űztem, utána meg 2 évig a Shotokan karatét, de ezekből a szépség hiányzott amit elképzeltem, ahogy a képregényeim oldalain megjelent. Testnevelés tanárom szólt, hogy indul az új fajta „karate” az egyetemen, amiről kiderült, hogy a taekwon-do volt. Lementem edzésre, és rájöttem, hogy „Úristen ezt kerestem egész eddig”. A taekwon-do a küzdősportok arisztokratája. Testi-, fizikai- és szellemi erőt is igényel, igen sokrétű. Nekem a töréstechnika a kedvenc részem benne. Gyorsulás, sebesség, dinamika, energia, tiszta fizika, ezzel kelek, ezzel fekszem azóta is. 

🎙 Milyen pozíciót töltesz be a Magyar ITF Taekwon-do Szövetség Elnökségében, és mióta végzed ezt a feladatot? 

➡️ A Felügyelőbizottság tagja vagyok 2016 óta. 

🎙 Mit jelent ez a pozíció, mik a fő feladatok?

➡️ A végzettségemből kifolyólag illik hozzám ez a feladat, én szerettem volna, én jelentkeztem rá. A Felügyelő Bizottság egy, a szervezeten belüli, de független kis önálló szervezet. Felügyeljük a szervezet működését, aktualizálva a gazdasági környezet változásaihoz. A sportot nem nagyon támogatják, ha csak nem olimpiai sport, így pályázatokat is írunk. Nagyon jó érzés és nagy elismerés, hogy szakmai dolgokban kikérik a kollegák a véleményem. 

Ezen kívül a Szegedi Taekwon-do Egyesület vezetője vagyok 1994 óta, ma már Szellemi Tradíciók Egyesületének hívjuk. A rövidítése, az SZTE az Egyetemre is utal, nem véletlen az egybeesés. 

🎙 Van egy olyan emlékezetes esemény, történet, mozzanata a taekwon-do-s életednek, ami nagy hatással volt rád, és amit szívesen megosztanál? 

➡️ A szegedi OB, 1994-ben. Rendeztük, szerveztük, és versenyeztünk is. A törés versenyszámban készültem 7 deszkát eltörni, ami azóta is magyar csúcs. Rengeteg ember figyelt, de én mégis egy más szellemi dimenzióba kerültem, egy tökéletes állapotba. Síri csönd vett körül, az a csönd, amit „hallani” lehet. Eltörtem a 7 deszkát, utána mindenki üdvrivalgásban tört ki. Varázslatos pillanat volt. Ez egy olyan lépcsőfok volt, ami meghatározott. Ide el kellett jutnom, ez után pedig tovább kellett haladni ezen az úton. 

A 2005-ös Taekwon-do Super Show-n szintén egy álmom és nagy élményem valósult meg. Üveglapokat törtem, amire a szakmai közönség is rábólintott. 

35 éves koromig minden versenyen ott voltam, de ott majdnem szögre akasztottam a kesztyűt. De nem tehettem, hiszen annak idején tudatosan, és e miatt vállaltam el a klub vezetését, nehogy letérítsen bármi is erről az útról, és hogy ez is segítsen a kitartásban. 

2006-ban az EB-n bronz érmet hoztam – ez is meghatározó volt. A dobogón fent, magasan, nagyon jó a levegő. 

Harmat Nagymester a példakép. Szeretek vele beszélgetni, sokszor felhívjuk egymást. 

Fura most, 1982 óta mindig – nyáron is – voltak edzések, mindig edzettem. A COVID miatt 38 év után szüneteltetnem kellett – nem volt egyszerű. 

🎙Zárásként mi az, amit elmondanál a ma felnövő generációnak? 

➡️ A taekwon-do egy rendszer, végtelen variációs lehetőségekkel. MEGUNHATATLAN. Ha felosztod részeire, 25-30 évig van mit tanulnod, utána szinten tartanod, mind fizikailag és szellemileg is dolgod van vele. Lassítja az emberi leépülést. Ez egy mindentől független rendszer, ami az egyik generációról a másikra száll. Aki ezt a harcművészetet választja, igénye kell, hogy legyen a szépségre. A tanok, amiket tanít, az életben is segítenek, legyőzni a nehézségeket, és kapcsolatot tartani az emberekkel. 

A taekwon-do egy katalizátor – ember és világ között. 

Egy tökéletes, letisztult, komplex, kerek egész. Sallang mentes. Ha belépsz a terembe, a napi problémák eltűnnek, csak a taekwon-do van. Ezt az érzést csak az ismerheti, aki csinálja. Ez egy külön világ, kristálytiszta, szép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.