2020. szeptember 30., szerda

Bemutatjuk a Magyar ITF Szövetségi Kapitányát: Szalay Gábor, VI. Danos mestert

👉 Olvassátok sok szeretettel Szalay Gábor, VI. Danos mesterrel, Szövetségi Kapitánnyal készített riportot. 

🎙 Kicsit személyesen kezdve, mesélnél pár szót magadról? A taekwon-do-n kívüli életedről? 

➡️ Nem könnyű találni olyat az életemben, amihez nincs köze a Taekwon-do-nak... 

Van egy csodálatos feleségem, akit a Taekwon-do-s családban ismertem meg, van két igen aktív, életrevaló fiam, imádom őket. Ugyan közlekedésgépészetit végeztem, de sem kamionosként, sem autószerelőként nem dolgoztam, igyekeztem úgy alakítani az munkáimat, hogy a család és a Taekwon-do lehessen az első. Poós Péter mester barátom egyszer azt mondta, hogy életművész vagyok... Lehet, csak még gyakorolnom kell…

🎙 Mióta életed része a taekwon-do, mikor, hol, kivel kezdted? 

➡️ Egy gyerekkori barátom iskolájában indított Kili Anikó mester csoportot, ahová édesanyám elvitt és azóta is életem meghatározó része ez a harcművészet. Ekkor 1985-öt írtunk. Ugyan nem emlékeztünk rá, de Békássy Csaba mesterrel itt kezdtünk együtt ebben a csoportban a Zuglói SE-nél és 14 év elteltével megalapítottuk a Sasok Klubot. Végtelenül hálás vagyok Anikó mesternek, hogy elindított ezen az úton és Harmat László Nagymesternek, hogy mindig is támogatott. 

🎙 Milyen pozíciót töltesz be a Magyar ITF Taekwon-do Szövetség Elnökségében, és mióta végzed ezt a feladatot?

➡️ Nagy utat jártam be az évek során, voltam versenyigazgató, majd versenyigazgató helyettes, főtitkár, végül két évvel ezelőtt kijelölt az elnökség a válogatott vezetésére. Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, számomra kihívás és nagy felelősség ez a pozíció. A klubvezetők bizalmat szavaztak nekem a következő négy évre is, ez nagyon megtisztelő számomra. Sok türelmet és elszántságot igényel ez a feladat. 

🎙 Mit jelent ez a pozíció, mik a fő feladatok?

➡️ Fő feladatom egy egységes, összetartó és erős válogatott felállítása, akik hisznek magukban és csapattársaikban. Hiszem, hogy ha ezeket megtesszük, nem lesz sok ország aki eredményesebb lesz nálunk... 

🎙 Van egy olyan emlékezetes esemény, történet, mozzanata a taekwon-do-s életednek, ami nagy hatással volt rád, és amit szívesen megosztanál? 

➡️ Rengeteg élményem van, hazai és nemzetközi szinten, 1988 óta versenyzem, ’91 óta vagyok a válogatott tagja, ’99 óta vezetem a Sasok Sport egyesületet. Idén 9. alkalommal rendezzük meg az Eagles Cup-ot és még sorolhatnám. 

Mégis egy balesetet emelnék ki, amiből a mai napig erőt tudok meríteni... Kb. 19 évesen a Körcsarnokban rendeztek egy harcművészeti gálát, ahol bemutató közben elszakadt a térdszalagom, és az orvosok azt mondták, soha többé nem fogok tudni sportolni. De nem adtam fel, legnagyobb sikereimet is azóta értem el. Talán ez volt legnagyobb hatással a taekwon-do-s pályámra. Legyőztem önmagam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.